Sunday, May 6, 2012

Tysk reklame

Jeg har for længst købt mig en cykel i Berlin. Den er tårnhøj og superhurtig, og jeg drøner rundt i gaderne og nyder det lækre indlands-klima, samt at jeg slipper for offentlig transport. Den er også hamrende usympatisk, for jeg købte den på loppemarked for 60 €, a.k.a. brandvarm hælervare. But what's a girl to do?

Med guilty cykel er det som regel kun, når jeg skal til lufthavnen, at jeg frekventerer stationerne i den tyske hovedstad. På langt de fleste stationer har de automater med snacks, drikkevarer og lignende. På siden af disse syndige bokse er der reklamer for dit-og-dat, og jeg har længe grint af denne fantastiske reklame: maybe baby - for en graviditetstest, naturligvis. Der er simpelthen en tysk reklamefyr/-inde, som har tænkt hårdt og længe for at komme op med den smarte ordlyd. Bravo. Virkelig.

Hvad fanden ser man så, lige ved siden af bifi og capri-sonne? En lille 24-hour available graviditetstest. Er det virkelig sådan noget, man køber i en trækautomat? Kan det ikke vente til apoteket (og de ligger med fem meters afstand i Berlin - I am NOT kidding you; de pille-poppende germanere elsker deres helse-urte-sager) åbner? Hvad har du alligevel tænkt dig at gøre, hvis du er baby-positiv kl. 02 en lørdag nat - hmmm?

Jeg kan bedre forstå nr. 36: Billy Boy kondomerne  - no excuse for ubeskyttet sex, kiddos! Bare provo at de ligefrem er nabo til 'oh fucking fuck, der er to streger!!!'-aggregatet.

No comments:

Post a Comment