Monday, January 30, 2012

Listeplus

Mens jeg pakkede, huskede jeg på nogle nye ting - andre blev slettet. Som fx den blå espressokande, som blev skiftet ud med bodum stempleren.
...men måske jeg tager den med retur, når jeg skal hjem forbi København, band og kærlighed allerede torsdag-mandag. For den er jo fin. Og fylder ikke så meget. Og laver dejlig espresso, som jeg kan drikke med bio-milch. 
  • Udover bodumkanden skulle jeg selvfølgelig have 'Bedste bedste te' med. Min Hanneskat var kørt en kæmpe omvej til Ringkøbing - bare så hun kunne give mig to poser af den kornblomst-berigede sommerhus-te i julegave. 
  • Så har jeg husket noder - Debussy, Ravel, Brahms og Tiersen bl.a. Som ekstra Berlin-gave har Denise efterladt bl.a. Chopin-noder i lejligheden oven på elsklaveret. Mit hjerte, hvad mere ønsker du dig? (...) 
  • Mit sovedyr. Ja, jeg er ikke for stolt til at indrømme, at jeg har en lille, blød hundeven, som jeg krammer, når jeg sover. Når nu min store, varme bjørn holder til i sin Frederiksberghule, må jeg jo have andre at holde om i de klare frostnætter og sommer-ditto. 
  • Monty Pythons Flying Circus boxsættet. Ja sgu. Skal have muligheden for at storgrine - af exploding penguins, hovercrafts full of eels og fishslapping dance. 
  • Garn og strikkepinde - må strikke nyt pandebånd, for jeg har en dårlig vane med at miste. Har i hvert fald mistet de to, jeg allerede har lavet. Æv. 
  • Et indrammet billede af min smukke mormor. Som har det bedre og i fredags kom på genoptræningshjem. Hvor sej kan man lige være i en alder af 96?! Næsegrus beundring herfra og uendelig kærlighed. Er ked af, at hun ikke er på nettet, så jeg kunne maile hende hele tiden med små glædesudbrud. Godt der findes frimærker, flotte kort og dejlige skrivere. 
Min første dag i Berlin går på hæld.
Exberliner lader til at blive en sjov og anderledes journalistisk udfordring. 

Nu skal jeg drømme.

Kys,
Ida

No comments:

Post a Comment