Saturday, January 7, 2012

Nyt-agtigt

Hiver mig ud af blog-dvalen. Misser med øjnene. 

Det er et nyt år. 
Hovsa, jeg skriver på dansk. Det kan jeg også. Lidt. 

Bloggen hedder det samme. Men der er nyt baggrundsbillede. Måske den også indholdsmæssigt vil ændre sig...? 

Jeg flytter til Berlin lige om lidt. Flybilletten er købt. Søndag d. 29. januar flyver jeg til måske-yndlingsbyen - København får i hvert fald kamp til stregen. 
Jeg har et sted at bo, jeg har en praktikplads, og jeg har masser af drømme, kriblende musikfantasier og uendeligt og indbydende jomfruelige word-dokumenter, der kan og skal fyldes med ord af både den journalistiske og hemmeligt-håbefulde slags. 

Forventninger. 

Mærkelig timing. Med mit elskede drømmeband, der udgiver plade d. 30. januar. Så kan jeg sidde i Berlin helt mutters og google SPEkTR og håbe på positiv respons og savne mine bandmennesker, fordi jeg vil dele oplevelsen med dem. Men der kommer koncerter, mange koncerter, og jeg glæder mig til at spille rundt om i dette lille land. 

Aldrig har et nyt år budt på så mange konkrete storheder. Jeg kan jo se dem, de er ikke flimrende fatamorganaer, de galoperer vanvittigt og tøjlesløst mod mig. 
Jeg håber, jeg er klar til at tage imod det. Det hele. Også det, som jeg ikke kan se.  

Men jeg ved. Det bliver fantastisk. 

Kys,
Ida

P.s. 

Praktikpladsen - hvor der skal skrives på engelsk. Derfor skal bloggen skrives på dansk.  

2 comments:

  1. Hurra hvor hyggeligt du er tilbage! Hvor sejt med praktik på exberliner og udgivelse! Sikke en god start på 2012 :) Du skal ikke tilfældigvis af med din lejlighed vel ;)

    ReplyDelete
  2. Taaak Anne Kristine. Det føles så fint at være tilbage. Fordi det er på 'kan slet ikke lade være'-måden.
    2012 er foreløbig det bedste år. Jeg er helt rundt på gulvet over de smukke ting, den allerede har vist mig. Men det manglede nu også bare.
    Min lejlighed er desværre afsat til anden side - hvis den pludselig bliver ledig, så skal jeg nok have dig i tankerne.

    ReplyDelete