Monday, January 16, 2012

Smuk gave

En af mine allerbedste veninder har lige været et smut i København. Vi nåede at spise lækker bord-picnic/tapas-hapsende/hygge-italiensk mams i Torvehallerne.
Hun var her ganske kort, for hun skulle "bare lige" modtage Sonnings arbejdslegat. Nånå.
Hun har lige været i Japan. For at synge. Herregud, det var hun også sidste år. No big deal. (Ja, jeg er misundelig. Og stolt.)

Normalt bor hun i Berlin. Jeg skal bo i hendes lejlighed, når jeg flytter til Berlin.
(Der er mindre end to uger til. Om jeg glæder mig? Ja! Selv om der (selvfølgelig) er stænk af vemod i glæden. Sådan skal det nok være... Sommerfugle flakser i mig af flere grunde.)

Hun havde taget den smukkeste gave med til mig fra Japan.

En 'ægte' Hokkusai.

Da jeg sidst var i Berlin, hev jeg gavegiveren med. På udstilling. Ja, lige nemlig. Hokkusai.
Det var imponerende at se - at opleve.

Vi så en video. Hvordan billedet til venstre bliver til. Nøjsomheden, tålmodigheden, det ældgamle, traditionsbundne håndværk.

Det er en perfekt gave.
Jeg er overvældet. Så kærligt af hende. Hvor hun dog kender mig.

Jeg glæder mig til at hænge billedet på væggen i lejligheden i Berlin...

Kys,
Ida

2 comments:

  1. Du er tilbage! Og på vej væk! Jeg glæder mig til at følge sommerfuglebaskeri eventyret i berlin. Og hvis jeg må sige det, du er ræddi ræddi god på dansk!

    ReplyDelete
  2. Ja, jeg er sommerfuglebaskende tilbage, mest fordi jeg er på vej væk. Lidt ironisk, ik?
    Og tusind tak skal du have, søde Pille. Det er faktisk overraskende dejligt at skrive på dansk. Det fordrer nogle lidt andre ting...

    ReplyDelete