Tuesday, January 25, 2011

Boy A

I spent the evening with my friend. She made amazing mousaka, and then we wanted to see a movie.
I'd given her 'Boy A' a long time ago, and it was still unwrapped, so I suggested to her that we watch it - me for the second time.

Everyone in the world should be forced to watch this movie - then we can talk about 'evil'!
Social heritage is such a huge factor that - in my opinion - is constantly underestimated.

It is possibly the most heartwrenching movie I've ever seen. We both sobbed helplessly. 

Love,
Ida

6 comments:

  1. det er længe siden, jeg har set den. men jeg husker den stadig meget-meget tydeligt og ganske dybfølt.

    ReplyDelete
  2. Jeg synes, det er en helt utroligt film. Historie, skuespil, klipning, lyd = det hele er fuldendt godt. Og så er det bare så barskt.

    ReplyDelete
  3. tak fordi du mindede mig om den, har villet se den siden den kom ud...men det er ikke lykkedes endnu. Nu står den på listen over ting jeg skal have anskaffet mig i nær fremtid.

    ReplyDelete
  4. Juhuu! Skynd dig at se den, og så skriv til mig hvad du synes om den.

    ReplyDelete
  5. Så fik jeg endelig set den, og ligger her med tårestriber ned ad kinderne. Hvor var den smuk og ufattelig ubehagelig på samme tid.

    ReplyDelete
  6. Ja! Det er nemlig det, den er. Fantastisk film - glad for, at jeg var katalysator for anskaffelsen af den :)

    ReplyDelete